24 January 2008

Quo Vadis, Škodovko?


Chtěl jsem tenhle post max. jednoduchý a stručný. V práci se to už pěkně naplno rozběhlo. Spolu s novým rokem je tu i menší plánovaná změna v mém pracovním zařazení. Bude ještě víc mítingů, lítání, řešení, hádání, přesvědčování, vysvětlování, ustupování, kompromisování. Prostě krásný život ve velké korporaci. Až to bude "upečené", pochlubím se s detaily.
Teď bych se vás, milí kolegové z branže, ale i ostatních chtěl zeptat na úplně jednoduchou věc: co si myslíte o Škodovce. Za co podle vás tenhle brand dneska stojí? Hýbe se to někam? Jestli jo, tak kam? Co byste udělali pokud byste se chopili kormidla marcom. managera? Všechny otázky berte pls. z pohledu domácího trhu. Čili českého, nikoliv evropského ;-) Prostě je to takový prostor mezi Aší a Uherským Brodem..řekněme.

Díky za každý názor.


TG







3 comments:

Anonymous said...

Inu, Skodovka je milovana i zatracovana, jak uz to u "narodniho stribra" byva a pomer odvisi od konkretniho mluvciho, resp. jake vozidlo onen ridi.
Provozovatele "komunistickych" skodovek nadavaji na vysoke ceny a "proc jen to prodavali nemcum",
generace felicii a starych fabii zas place v opravnach a pak poridi dalsi, stejne vyslouzily model.
Stredni trida pomalu ztraci ztraci "loayalitu", coz je dano cenou, pak cenou a pak zase cenou.
A mozna taky mezerou v segmentu "druhe auto do rodiny, tak staci 3 dvere".
Nova Fabia neni ani ceskym autem roku.

Silnou pozici ma jako firemni auto, sve pridal i Roomster a pripadna "dodavka" by jiste take slavila uspech.
Statni a obecni cinitele, zde se snad s rustem politicke kultury zmizi terenaky a audiny, bude vladni special Superbu?

Skoda slavi uspech pri budovani sve "international" a "fresh" image, coz je v Cechach prijimano prinejlepsim rozpacite. Pro nas je to znacka tradicni a rozebirani vzhledu, motoru a spotreby je venovana mnoho casu, vsemi generacemi bez ohledu zda ve venkovske hospode nebo s kolegy na obede. No, nezaslouzime si pivni podtacky s Fabii? Roomster s "nektere sazky se nevyplaci" se tomu uplne nabizi (nebo kradu napady? pivo neflakam:)
Dominance na domacim trhu je fajn, lec skoda, ze globalizovane vedeni neni nakloneno retrospektive, pokud vim, neexistuje komplet kvalitne nafocenych veteranu...
Jezdil jim Vas deda, pradeda, tata mama pes, prvni i posledni prezident... a cim jezdite vy? Nostalgie, nase nota.

Bolistky ma kazda velka korporace, Skodovka trpi chronicky na nelogicnosti az zlocinne,
ktere jsou zpusobene roztristenosti vedeni i jednotlivych oddeleni.
Koncepce se meni a zpozdeni je pravidlem. Jak z knih Kurta Vonneguta:)

HAJ HOU

Anonymous said...

Skodovka dle meho nazoru prave prochazi zajimavou etapou. Kdyz prisla Felicie, pak Oktavka a Fabie I byl trend naprosto jednoznacny a i dneska po mnoha letech je Oktavka I i Fabie I velmi dobre pouzitelne auto. Predstaveni Oktavie II bylo prijemnym prekvapenim (i kdyz nepatrim k tem, kteri ji si mysli ze to byl nejak vyrazny pokrok). Pak prisel Roomster a zejmena Fabie II a zacal jsem mit strach. Nemam v ruce cisla, ale mam pocit, ze Roomster neni zadny velky hit, Fabie II je zvlastni, zachranuje to Fabie Combi svoji uzitnou hodnotou. Pokud plati, ze je zajimavejsi prodavat drazsi auta ve vyssich tridach, pak se mi zda ze Skodovka jde timto smerem. Novy Superb ma dle meho nazoru vyborne pripraveny vstup na trh a vubec bych se nedivil, kdyby svymi prodeji vyrazne uziral z kolace nejen VW group. Skodovka se v mych ocich posouva vyse, jakoby uz nechtela byt autem pro vsechny, ale spise pro vybrane. Auta jsou pocitove kvalitnejsi, image spise roste. Fascinujici je moznost individualizace auta - bohuzel na nasich silnich to nejak neni videt. Obecne si myslim, ze porad mate byt na co hrdi akorat po letech mozna prijde vystrizliveni z nekterych modelu - kazde auto nemuze byt slagr a skodovka si v minulosti v tomto nasadila latku hodne vysoko. Aktualne je velmi dobre, ze zustala verna siroke nabidce benzinovych motoru - v soucasne situaci s cenou nafty to muze byt velmi dulezite.

Anonymous said...

People should read this.