28 October 2007

Hurá na Forum Media. Anebo radši hurá zase zpátky.


Znáte to. Okurková sezona je dávno pryč, všichni markeťáci jsou zase pěkně zpátky v kancelářích a plánují, koordinují, menežují, schůzují, brífují, a zase schůzují, nerozhodují i rozhodují atd. atp. až do zimy, kdy nás čeká aspoň nějaká ta prodlouženě víkendová lyžovačka v rakouských alpách. Čili ten říjen, řekl bych, je ideální načasování pro takovou honosně znějící konferenci jako je x-tý ročník Forum Media 2007, konající se uprostřed pracovního týdne, uprostřed Prahy (takže tam mají všichni - jak my markeťáci, tak kolegové z všemožných i dost nemožných agentur, zhruba tak stejně daleko). 2 dny rádoby odpočinku na (rádoby) zajímavé a profesně podnětné akci, kladoucí si za cíl seznámit všechny zúčastněné s:
aktuálními trendy trhu
novinkami v mediální komunikaci
novými způsoby práce na mediálním trhu
inspirativními lidmi z oboru v nepracovním prostředí
Ostatně více zde.
Konference se koná 1 za rok za společné organizace Arbo Media, M.I.P, magazínu Marketing Media, a Asociace komunikačních agentur. Byl bych sám zvědav, který z těchto subjektů má finální slovo při sestavování programu a jednotl. hostů - panelistů a spíkrů. Ale to jenom prozatím tak na okraj. Kam tím mířím se dozvíte, pokud vydržíte číst dál.

Pojďme si nyní ve stručnosti projít oba dva dny konference a říct si, co stálo za pozornost a co ne. Stejně tak bych si na závěr dovolil konferenci zhodnotit - zejména s ohledem na proklamované zastřešující "klíčové téma" letošního mecheche, a tou mělo být "Vede konvergence médií k zvyšování hodnoty?" Dovolte mi, začít mé krátké hodnocení poznámkou "Co vede lidi k tomu, aby si vymýšleli rádoby klíčová témata, kterým N I K D O nerozumí..?" Myslím ani někteří řečníci, se kterými jsem měl možnost mluvit? Jak má taková konference potom vypadat? Jak se mají řečníci a panelisté dobře připravit tak, aby to, o čem mluví bylo relevantní, srozumitelné, praktické, "aktuální, nové a navrch ještě inspirující"?

Už první letmý pohled do vizuálně dost "by all means user-not-friendly" programu (2 oboustranné A4 prohnané nakřivo přes kopírku a zcvaknuté k sobě) dával tušit pěknou "chumelenici" (z Cimrmanovské hry Akt). Ono klíčové téma jste na papíru dost těžko hledali. Bodejť, vůbec tam nebylo. Zato tam bylo spousta honosně znějících sub-témat jednotlivých prezentací (1. den konference) a panelů (2. den konference). Když nad tím tak přemýšlím, byl to asi záměr jak v účastnících nedejbože vyvolat pochyby o tom, co má sakra co do činění téma "obalového designu" v podání jistě váženého hosta Rika Keessena, s onou "mediální konvergencí". Ale pojďme od začátku.

Začátek, v poněkud zmatečném až nepřipraveném podání, obstaral jedněmi milovaný, druhými zatracovaný "guru" české reklamy - Josef Havelka, který se pak zhostil i úlohy "moderátora" zbytku celodenního programu. Působilo to komicky až trapně. Neznám Havelkův styl prezentace, zažil jsem jej poprvé, troufám si však říct - i vzhledem ke komentářům kolegů, kteří už jej pár krát zažili - že svůj den zrovna neměl. A bylo to po celý den znát. Na atmosféře konference, na jeho způsobu "komunikace" s obecenstvem i přednášejícími samotnými. Budu rád, má-li někdo také jiný názor...

Po Havelkově úvodu-neúvodu se slova zhostil první ze 3 zahraničních hostů toho dne - Hermann Waterkamp z reklamní agentury Leagas Delaney Hamburg. V programu stálo, že to má být prezentace na téma "Vývoj investic do médií", přičemž odstavec v programu, vysvětlující o čem má prezentace konkrétně být, tomu tématu samozř. vůbec neodpovídala (na což si Hermann stěžoval den před svým vystoupením, když jsem se s mím bavil v pražské pobočce Leagasů, což jak možná víte, je "moje" agentura, tedy agentura, pracující pro škodovku. Své vystoupení i jeho obsah měl, dle jeho slov, konzultovat s Danielem Köpplem z Marketing Media. Jenže jaksi mu tato konzultace byla houby platná - údajně se moc nedozvěděl). Hermannova prezentace nebyla nakonec špatná, jen postrádala focus. Byla o všem a tak trochu o ničem. Nebyla ale chyba už v zadání?

Již zmiňovaný Rik Keessen (mezinárodně uznávaný odborník na obalový design ze spol. mountaindesign) mluvil sice hezky a názorně, ale nic nového vlastně neřekl. To, že obal prostě prodává, už víme všichni dobře a dávno. Kvůli toho jsme jej sem ještě nemuseli zvát jako "zahraničního hosta".

Informační přínos prvního dne konference tak "zachraňoval" zkušený matador Jaroslav Cír, ředitel výzkumu v britské centrále Unileveru, který prezentoval několik názorných ukázek, jak Unilever dokáže pracovat se spotřebiteli a zapojit je nejen do sbírání insights - např. prostřednictvím komunitních webových projektů jako je Window On Women nebo prosebe.cz (pro bližší seznámení s tímto tématem doporučuji tento článek ve Fresh magazínu, popř. přímo blog Jaroslava Círa). Jinak se hodně mluvilo o stahování mračen nad výzkumnými agenturami (a marketingovým výzkumem, jak jej známe). Na frak dostaly zejména focus groups, jakožto oblíbená a rozšířená metoda outsourcování rozhodnutí o tom či onom na skupinu unavených hospodyň, které vám řeknou za peníze všechno, jen ne to, co si doopravdy myslí. Dobrý mozkový jogging pro všechny, které výzkum zajímá, doporučuji shlédnout video z jednoho takového focusu (na jeden z legendárních spotů Apple) na tomto webu.

Posledním řečníkem pak byl Ian Forrest, sebevědomím oplívající Američan z GE Money bank (resp. GE Monay, jak jsem se mohl dočíst v programu). V podstatě odříkal moc hezkou prezentaci nové komunikační strategie GE Money pro český trh. Líbilo se mi to, co víc k tomu dodat. Profesně kladně hodnotím zejména novou printovou kampaň, ale to je na jiné téma.. Jen jsem si říkal, co asi na prezentati GE Money museli říct v ČSOB, když už ČSOB byla generálním partnerem konference. Zřejmě to někdo někde nedomyslel (nebo nerozhodl). Takhle to vypadalo, jako by sama ČSOB vlastně ani neměla co říct. Smutné.

Tolik k prvnímu dni. Hodně rozporuplné, neuspořádané, nezorganizované. 10 procent nových informací a inspiraci, 90 procent povinné opakování. Zřejmě si někdo myslel, že opakování, je matkou moudrosti. Spletl se. Den druhý zhodnotím zvlášť (už tak jsem se dost rozepsal :) v příštím článku.

TG

p.s.: v hodnocení prvního dne konference jsem pominul to, že v sále byla příšerná zima, věci promítané na plátně byly dost špatně vidět - kvůli nevhodnému dataprojektoru a nevhodnému osvětlení v sále, a dále to, že nám naši milí organizátoři (bůh ví, kdo to vlastně teda byl..) jaksi upravili partnerské logo Škoda Auto do podoby, která připomínala spíš těžařskou společnost ze 70. let min. století. Na můj dotaz proč tomu tak je, zavrtěla pouze jedna z přítomných organizátorek hlavou a hodila to elegantně na jistého pána z Economie (vydavatel Marketing Media), který jim loga takto zaslal. K mému pozdějšímu zděšení bylo toto hrůzostrašné logo vytisknuto i na inzertních pozvánkách v magazínech. Nemusím 2 x zdůrazňovat, že tato věc ještě bude mít dohru.. Pokusím se vám tu hrůzu příští týden nascanovat, ať se taky pobavíte.


6 comments:

Anonymous said...

Next to gene of the actually for the in front point it is deciphered in Russia. On it keep officially informed in the Russian core of science « ???????????? organize » where this complex undertaking recently has been completed.
That being the case, in Russia the eighth is made all in the magic perfectly decoding ??????. For this Russians include achieved consequence own forces and all in search half a year. « It is deciphered Russian of the check full beside a gene, – the head ????????? has told directions in academician Konstantin Skryabin. – after genetic portraits of the American, hold been certain, the african, the European and representatives of some other nationalities, today there was an opportunity to compete with to them Russian a gene ».
Gene is a choose of all genes of an organism, i.e. non-spiritual carriers of the transferrable tidings, which set parents change descendants. Physically the gene represents the milieu of DNA enduring any performed information, for eg, less a nature of a molecule of fiber. Accordingly, the put of genes is the fat statement, "project" of all body, the instruction of its construction. « It is necessary beginning of all on medicine. Near means of such dissection we can determine more punctiliously, what genes generate, also in behalf of benchmark, inherited illnesses », – has explained the leading mavin of laboratory ????????? Evgenie Bulygin's analysis.
other news:[url=http://foto.layer.ru/flash/images/onlinerinfo2009/index.html]Where to buy ferrous gluconate[/url] [url=http://sfoto.110mb.com/59d39ea93b/onlinerinfo2009/index.html]Accuweather majorca[/url]
related news:[url=http://davidfilms.com/chat/design/onlinerinfo2009/index.html]Ab1157 genotype[/url] [url=http://istanbuldeva.com/admin/imgs/onlinerinfo2009/index.html]Ab kya misaal doon lyrics[/url]

Anonymous said...

Доброй ночи!

Извините, если не в том блоке тему разместил...
Люди, где можно купить элитные телефонные номера? Больше всего интересуют красивые номера Билайн, Megafon или МТС.
Конечно, как вариант, эти номера можно посмотреть в офисах самих сотовых операторов. Но сто процентов имеется множество других мест, где можно купить элитные номера мобильных.

Буду благодарен за совет.

Anonymous said...

The end of Clomid remedial programme in treating infertility is to locate reasonable ovulation willingly prefer than ground the growth of numerous eggs. In olden days ovulation is established, there is no benefit to increasing the dosage supplementary . Numerous studies accompany that pregnancy large occurs during the before three months of infertility remedial programme and treatment beyond six months is not recommended. Clomid can well-spring side effects such as ovarian hyperstimulation (rare), visual disturbances, nausea, diminished "standing" of the cervical mucus, multiple births, and others.

Clomid is in many cases prescribed by generalists as a "leading activity" ovulation induction therapy. Most patients should undergo the fertility "workup" previously to to beginning any therapy. There could be varied causes of infertility in appendix to ovulatory disorders, including endometriosis, tubal infection, cervical circumstance and others. Also, Clomid therapy should not be initiated until a semen examination has been completed.
Clomid and Other Ovulation Inducti
Somali pirates persist their attacks against worldwide ships in and far the Fiord of Aden, in spite of the forestall of stepped-up intercontinental naval escorts and patrols - and the increased neglect classification of their attacks. At the beck agreements with Somalia, the U.N, and each other, ships kith to fifteen countries trendy guarding the area. Somali pirates - who notified of won themselves exclusive $200 million in unshackle since cock's-crow 2008 - are being captured more as time again as not chic, and handed upwards to authorities in Kenya, Yemen and Somalia on account of trial. Controlled here are some late-model photos of piracy in another rank the coast of Somalia, and the all-embracing efforts to bridle it in.
[url=http://garryperazzo.com/images/2136/somatovisceral.html]somatic cell division from infancy to adulthood[/url]
[url=http://foto.pskovsite.ru/6td1e0h/4944/hanuman-chalisa-free-download-in-telugu.html]hanuman chalisa free download in telugu[/url]
[url=http://xcalibersystems.com/web/4043/cymbalta-sugar-cravings.html]animorphs movie 2008[/url]
[url=http://prosound.in/3497/creative-iop.html]zilactin canker sores[/url]
tel:95849301231123

Anonymous said...

Всем привет!

Извиняюсь, что, возможно, не в том блоке объявление разместил.
Люди, где можно купить красивые номера телефонов? Больше всего нужны номера Beeline, Мегафон и МТС.
Разумеется, эти номера можно посмотреть на сайте самих операторов. Но ведь, наверняка, существует множество других мест, где можно купить элитные номера сотовых.

Буду примного благодарен за рекомендацию.

Anonymous said...

to, co jsem hledal, diky

Anonymous said...

Yes indeed, in some moments I can say that I approve of with you, but you may be making allowance for other options.
to the article there is quiet a definitely as you did in the decrease delivery of this beg www.google.com/ie?as_q=xilisoft video converter 3.1.52.0124b ?
I noticed the utter you suffer with not used. Or you profit by the dreary methods of development of the resource. I possess a week and do necheg