Mám takový zvláštní pocit když čtu všechny ty dva odborné tituly a brouzdám na webu, že je to se zdejší úrovní marketingu obdobně, jako když si dáte ke snídani makový závin (koupený ve vašem nejbližším supermarketu). Spousta "vaty" okolo, zato téměř žádný mák uvnitř. Nějak to stagnuje. Celkově myslím. Jak s tím závinem, tak s marketingem a komunikací obzvlášť. Kvalitativně, hodnota-tivně. Blbě se to žvýká, ale, pravda, zasytí to...
Se vzděláváním v marketingu je to obdobně. Vlastně to s tím úzce souvisí. Nemyslím teď naše školství, bůh chraň, to tady není proto, aby vás něco o marketingu naučilo. To vám dá pouze čas pro to, abyste se vše naučili a nastudovali sami. Mám namysli četnost a úroveň odborných vzdělávacích programů jako jsou odborné kursy, semináře, konference, workshopy atd. Jste hladoví po nových znalostech? Chcete diskutovat s kolegy z branže? Hmm, nemáte moc na výběr. Všude ti stejní lidé, ty stejné case studies, ta stejná paradigmata a filosofické úvahy. "Hlavním imperativem marketingové komunikace dnešních dní je integrovaná komunikace." nebo "Marketing není pouze záležitostí marketingového oddělení, ale je to o myšlení celé firmy." nebo "nacházíme se v turbulentním prostředí doprovázeném hyperkonkurencí." Paráda. Furt dokola to samé, už několik let.
A přece se nám tady letos rýsuje jedna moc zajímavá akce, a tou je Londýn v Praze - 11. října. Info o této jednodenní konferenci jsem našel před časem na blogu Jaroslava Círa (Unilever) zde. Event je to po hříchu tak ojedinělý, vlastně první svého druhu v ČR, že účast na něm je jaksi pouze pro vyvolené. Samozřejmě navíc není zadarmo, takže budete-li pozváni jedním z "odborných poradců" této konference (seznam jmen tady). Jinak si myslím, že účastníci se mají opravdu na co těšit. Konečně svěží vítr, konečně jiné tváře, nové myšlenky. Supr příležitost pro ty z vás / nás, v jejichž popisu práce není "pouze" plácání se na našem domácím písečku, ale ovlivňování či vytváření komunikace také za hranicemi domácího trhu makových závinů. Třeba se tam potkáme :)
TG
P.S. Doporučuji trochu si zainvestigovat a jít zejména po 2 jménech - Richard Seymour a John Kearon (oba účastníci konference Londýn v Praze).
P.S. II - Pokud má někdo tip na značku makového závinu, který se dá pořád ještě jíst, tj. obsahuje skutečný mák a obsahuje jej v množství větším než malém, tak jsem jedno velké ucho.
26 September 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
6 comments:
Čau Tome, říkám si, jestli není lepší si za ty peníze koupit knížky. Nebo je to jen můj pocit, že tyhle konference jsou jen dobré self promo?
Zdravim..Tak s těma školama je to svatá pravda..Bylo nám řečeno že školy se snaží dostat všechny na stejnou úroveň, ovšem člověk je dobrý v tom v čem vyčnívá..Takže míň školy a více samostudia:-)
btw.: Nejlepší a jediný dobrý makový závin je ten od maminky;-)
Čau! Má odpověď je JAIN. Jo a ne. Předně - já s tím apriori problém nemám, pokud dotyčný/dotyčný tam jde s tím cílem, něco ti předat, jít do hloubky, nezůstat v popisné rovině a blábolit o tom, že jak jsme to dělali u nás a ejhle-ono to nějak fungovalo. Zahraniční řečníky bych z toho vůbec vynechal. Nemyslím, že jejich primární motivace je self-promo. Občas k nám zavítá sám velký manitou Kotler. Nemyslím, že ten by to měl zapotřebí. Nebo letos sem přijíždí (nebo snad už přijel..) Michael Porter. To je tentýž případ.
Na druhou stranu jsou zde jistá provařená jména, na které jsem (nejen) já pomalu alergický. Viz Josef Havelka. Ten nechybí snad nikde. Nově pouze ve spojení s brandem "Zeitgeist", což je, přesně tak, "poradenská společnost. Dokonce podezřívám organizátory letošního FOrum Media, že kvůli Havelkovi letos vymysleli spešl. sekci v programu kt. se jmenuje "Poradci v komunikaci". Josef Havelka je uveden v programu jako jediný host za "poradce".
Co se Londýnu v Praze týká, ta akce vzbudí jistý zájem o řečníky, to jej pravda. Vzbudí také zájem a návštěvnost blogu Jaroslava Círa. Což je pro mě nicméně věc dobrá, protože tam jsou dobré myšlenky, pod které se podepíšeš. Ten blog je víc o filosofii a přístupech než o Jaroslavu Círovi. Nicméně - na webu té konferenci si všimni log partnerů. Najdeš tam moc zajímavou firmičku - Outbreak. Mrkni na to a pak mi napiš :)
čau,
s JAIN souhlasím. Kotler a spol asi self-promo nepotřebují, max. bych je podezíral, že se chtějí podívat do Prahy. O českých "kapacitách" si nedělám iluze - ty se těžko dostávají mimo Prahu.
Díval jsem se na kluky z outbreak.biz a na první pohled je hezké, že mají stejnou grafiku (včetně žluté barvy) jako blog http://blog.futurelab.net. Pro srovnání www.outbreak.biz. Po obsahové stránce jsou to věci starší než staré, nic nového. Vypadá to, že se chtějí chytit virválu kolem viralu.
Dělá mi radost, že spolupracují s Ogilvy, což je kombinace, která určitě povede k netradičním výstupům...
Jo a mám pár zajímavých fotek showroomu Toyoty z Paříže. Až se dostanu z choroby, budou na blogu.
Ha, ta podobnost s futurelab.net mi usla.. Jak se rika, "je tezke dneska prijit s necim originalnim" :)
Kluci se snazili najit svou "niche" a tu si zaplnit. Nuze at se jim dari, veri-li tomu cemu hlasaji, ze veri. Kópplové a Mikešové jim dělají moc hezké promo btw. Výraz "word of mouth" užívají tito přední čeští odborníci snad v každé druhé větě, až mi to příjde komické. Chtějí být zkrátka IN.
Lado, myslis showroom na Champs Elysee? Tak to asi vim, co myslis. Svoje chramy tam maji take domaci brandy-Citron, Pazout a Renolt (kteryzto byl myslim nejpovedenejsi. S prostorovymi zvukovymi efekty atd.). Shledl jsem to vsechno pred casem, ale na Toyotu mi nezbylo moc casu, takze jsem zvedav!
precist cely blog, docela dobre
Post a Comment