08 May 2007

Haf!
























Seznamme se s novým reklamním hrdinou dvou nejmenovaných kampaní dvou nejmenovaných francouzských automobilových konkurentů - ušatým pejskem Basetem. Tento hafan se měl již minulý rok stát trumfem Citroenu Berlingo v TV spotu agentury Euro RSCG 4D (digitální tým Eura) s cílem "podpořit vedoucí postavení tohoto automobilu v kategorii osobních vozů a dále udržet TOP OF MIND tohoto modelu." S mluvícím Basetem jsme se mohli setkat v TV zhruba od půlky min. roku jak v Česku tak v Maďarsku. Čili "mezinárodní" kampaň :) Hlavní sdělení bylo: "Berlingo je nejlepší vůz pro práci i rodinu."
S pejskem jsme se měli možnost setkávat i na group printových motivech Citroenu (Citroen je znám tím, že celoročně jede nějaké akce, které v printu podporuje hard-sell vizuály. Prostě nafláká všechny možné modely s cenami na 1 A4 a je vymalováno).
O tom, že Baset je u Citroenu stále vděčným zvířátkem se můžete přesvědčit i teď, a to na titulce jejich vlastního webu. Haf!

Nu což. Pejsek nebo malé děti. V reklamě. Slyším mého kolegu, kreativního ředitele Leagas Delaney, Leo Savage: YOU CAN´T FUCK THAT UP, BUDDY..

Listoval jsem si o víkendu Reflexem a ejhle, kdo to na mě zase kouká. Baset. A rovnou skoro přes celý vizuál. A ejhle, ono už to není Baset by Citroen, ono už jej to TAKY Baset - by Peugeot. Respektive Baset - by Peugeot - by (a tady mě to teprve přišlo vtipné) Euro RSCG Praha. :-) Zdá se vám to jako dobrý nápad - použít identického psa jakžtakž spojeného s komunikací konkurence ve své vlastní kampani? To už u Peugetu nemají ani na fotobankovou fotku s alespoň jiným pejskem, když už? Takhle to vypadá, že v Euru si kreativci z týmu A (peugeot) snažili usnadnit práci vykrádáním fotobankových fotek týmu B (citroen) z vedlejší místnosti. Nezdá se mi, že by v tolikrát oceněné agentuře v rámci soutěže Agentura roku o sobě kreativci navzájem nevěděli a netušili, co který tým za posl. min. půlrok vytvořil. Byť pracují pro odlišné značky v té stejné kategorii. Potom by nezbylo než konstatovat, že kolegové v Peugeotu nemají o komunikaci konkurenčních značek ani ponětí. Anebo, a to je třetí možnost, která je ale dosti krajní, kolegové v Peugeotu dospěli k závěru, že Baset je konkurenci osvědčil, a tak si jej teď na chviličku vypůjčí zase oni.

Ať je to tak či onak, v prvním případě jsem rád, že dělám s jinou agenturou. Ve druhém, že to u nás ve škodovce chválabohu funguje trochu jinak. A ve třetím - že nedělám pro Peugeot.

TG

















Screen z TV spotu Citroen Berlingo - "Nejlepší vůz pro práci i rodinu." By Euro RSCG 4D

























Scan z Reflexu - dubnové číslo. Print s akční nabídkou Peugeot. By Euro RSCG Praha.


No comments: