16 January 2007

Am I Missing Somethin?

CZESKY
Jestli si někdo myslí, že v dnešním světě, kdy si např. barevný časopis Time klidně vyhlásí za osobnost roku úplně všechny lidi co znám (vč. mé maličkosti), může přední světová automobilka, shodou okolnosti pocházející z Česka, takovým způsobem ošulit Euro NCAP crash testy, tak to asi někdo dělá prdel, ne??? Pánové a dámy z PR oddělení promiňte, ale k čemu vás máme když nejste schopni od 22. 12. dva nula nula šest zareagovat na krizovku s „druhou stranou mince“ výsledků crash testu nové Škody Roomster, kterážto měla sice získat historicky poprvé pro Škodovku 5 hvězdiček (podle kuloárových informací si před nabouráním roomsteru do zdi dali němečtí testeři Pepsi na Max..), ale jakým způsobem... 

První nárazový test - čelní – se těžce nepovedl a musel se opakovat padž selhaly kabely a blbě bouchly airbagy a nezafungovaly upínače předních bezpečnostních pásů. Naši soudruzi tam poté fixli co se dalo a test se opakoval. Tentokrát vše ok (i když kabely opět selhaly a zachraňovat to musela před tím přeprogramovaná řídící jednotka). Těchto 5 hvězdiček se tedy týká mého drahého miláška pouze od výrobního čísla VIN xxxxxxxyyyyyyy, což v překladů znamená asi to, že vozy zhruba do listopadu na 5 hvězdiček nárok co??? No nemají! Nehledě na to, my všichni ve škodovce se teď můžem akorád tak modlit, aby vše zafungovalo při reálné nehodě a čelním nárazu správně tak, jak má...

Kdyby to bylo na mě, postup by byl následující:

1. neříkat hned u testů takové nesmysly, jakože „tak my rozhodně nic svolávat nebudeme“ (na dotaz Euro NCAP jestli škodovka bude svolávat dosud prodané roomstery do servisů kvůli úpravám řídící jednotky a kabeláže)

2. zvolit zdržovací taktiku a první reakci zabalit do něčeho jako „uvidíme, poradíme se, dáme brzo vědět až vyhodnotíme atd.“

3. uspořádat speciální tiskovku a oficiálně co nejdřív v lednu oznámit faktické stažení „postižených“ vozů do servisů. „Když servis, tak pro všechny“, ne pro auto při crash testu ježišmariá! Víme my vlastně kdo celé to železo vč. našich židlí, telefonů, elektřiny, papírů do tiskárny i na toaletách platí (nemluvě o výplatě... )? ZÁKAZNÍK!

Na co tady kdo vlastně čeká?

TG

P. S. - Here´s part of the official Euro NCAP crash repport in ENGLISH:

In the first frontal test, cables attached to the battery were damaged, shorting out the electrical supply. As a result, the seatbelt pre-tensioners failed to fire and the airbags fired late. Euro NCAP allowed Skoda to re-test the car with modifications to address these areas of concern. In the re-test, the cables were again damaged, despite Skoda's efforts to protect them, but the airbags and pre-tensioners fired as intended thanks to a re-programmed control unit and a capacitor in the circuit to the control unit and the pre-tensioners. Skoda have informed Euro NCAP that they do not intend to modify cars already sold to customers. Despite the success of some of Skoda's modifications, Euro NCAP remains concerned that all of the main electrical supply cables are so vulnerable in a frontal collision. While it is not considered a fire risk, a vehicle could be left without any of its electrical systems (hazard lights etc) functioning after an accident. Structures in the dashboard presented a potential risk to the pelvis, femurs and knees of the driver and passenger.

1 comment:

Anonymous said...

Čau Tome. Mnohokrát díky za vysvětlení "Jak to s tím Roomsterem vlastně je". Lidé z branže (mezi které se tak trošku omylem řadím) zaznamenali jisté šumy ohledně testů bezpečnosti a jsem moc ráda, že náš nový český skvost se čtyřmi koly na tom není tak špatně, jak se šuška (i když se to nedá říci o všech kouscích). Tak vašemu skvělému PR oddělení zdar a kdybyste potřebovali poradit... určitě víš, kde koho hledat :-D Iva